Jak wygląda standardowy proces rekrutacyjny?

Nie istnieje takie pojęcie jak standardowy proces rekrutacyjny. Każda rekrutacja różni się od siebie, a o kształcie i przebiegu procesu rekrutacyjnego decyduje polityka HRowa firmy, osoba odpowiedzialna za rekrutację, profil stanowiska o które się ubiegamy, ilość wakatów, czas trwania rekrutacji, kontekst i sytuacja firmy.

Najczęściej pierwszym etapem procesu rekrutacyjnego jest pogłębiony wywiad telefoniczny. Prowadzony jest on przy użyciu telefonu, wideokonferencji czy programów służących do komunikacji biznesowej. Kolejnym etapem procesu rekrutacyjnego jest spotkanie, które nierzadko połączone jest już w drugiej części z weryfikacją umiejętności technicznych oraz kompetencji językowych kandydata. Spotkanie osobiste jest dla rekrutera okazją do bliższego poznania kandydata jako osoby oraz okazją do bliższej rozmowy o  doświadczeniach zawodowych jak i kompetencjach, oczekiwaniach czy planach kandydata.  Dla kandydata spotkanie rekrutacyjne jest doskonałą okazją do bliższego poznania obowiązków i zadań przed jakimi stanie, zadawania pytań jak i poznania osób, z którymi będzie współpracował.